Het college besliste op 19 juli 2010 om de bocht in de Rekelstraat ter hoogte van het kruispunt met Kortestraat te verdelen in twee rijstroken door het aanbrengen van een doorlopende streep vanaf woning met huisnummer 7 (kant Kortestraat) tot woning met huisnummer 22 (Rekelstraat). Deze doorlopende streep wordt onderbroken ter hoogte van de inritten en op het kruispunt. De maatregel had tot doel om de zichtbaarheid te verhogen op fietsen en gemotoriseerde voertuigen komende uit de Kortestraat die de Rekelstraat willen indraaien.
Het verkeersleefbaarheidsplan werd op 18 februari 2021 voorgesteld aan de gemeenteraadscommissie. Voor de Rekelstraat doet het verkeersleefbaarheidsplan de aanbeveling om de Rekelstraat af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer ter hoogte van de Brusselsesteenweg, voor een betere leefkwaliteit van die buurt en voor een verhoogde verkeersveiligheid voor fietsers en voetgangers.
Artikel 1. Het college beslist een aanvullend verkeersreglement op te maken voor eenrichtingsverkeer in de Rekelstraat.
Art. 2. In de Rekelstraat vanaf het kruispunt met de Brusselsesteenweg tot het kruispunt met de Kortestraat in de richting naar de Kortestraat geldt:
In de tegenovergestelde richting geldt:
Art. 3. Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.